onsdag 10 december 2008

False flag

Något många amerikaner nu går och oroar sig för är om det ska bli en ny sk "false flag" attack snart, och det man är allra mest orolig över är om den i så fall kommer att ske i USA. Att detta är ett reellt hot är oomtvistat; man har ju själva från Washington-håll medgett att en ny terroristattack kan vara på gång redan i början av nästa år. Den kommer i så fall antagligen att sammanfalla med Obamas installation som ny president. Exakt vad för en typ av attack vi i så fall har att vänta oss vet vi så klart inte, men att det kan bli någonting spektakulärt - likt WTC attacken 2001 - är inte uteslutet. Det är dock troligare att en ev attack i jan/feb nästa år kommer att vara av det beskedligare slaget, dvs ingen 9/11. Kanske kommer attacken, om det blir någon, att vara riktad mot något amerikanskt mål utomlands och inte i USA. Att någon form av terroristattack är nära förestående kan vi vara säkra på, eftersom det gått ett tag sedan sist. Det är i alla fall min prognos. Vad jag baserar mina teorier på? Min magkänsla och min personliga bedömning av läget: min intuition helt enkelt. Någonting stort är på gång, och det bådar inte gott, långt därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar