torsdag 8 januari 2009

Om jag var jude

Om jag var jude så är det 2 saker jag aldrig hade gjort: burit ett hexagram av guld på en kedja runt halsen, samt flyttat till Israel.

Anledningen till mina ställningstaganden är följande:
I hexagrammets fall så för den symbolen tankarna till Nazityskland och på det vis judarna då tvingades bära hexagrammmet på sina kläder ... så varför skulle jag frivilligt göra så idag, när det inte behövs?

När det gäller en flytt till Israel så hade jag inte varit intresserad av det då jag fruktar att landet inom en snar framtid inte längre kommer att vara beboeligt. Varför landet inte kommer vara beboeligt? En anledning kan vara ett framtida kärnvapen krig, vilket då gör slut på alla som bor där, och de som bor där är nästan uteslutande judar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar