fredag 5 februari 2010

Vem är Alex Jones?

För några år sedan så brukade jag lyssna en hel del på Alex Jones, och ofta var det minst sagt suveräna program. Tveklöst har han spridit en hel del kunskap om vad det är som nu pågår. Men många har alltid varit tveksamma till hur genuin denne Jones är, och så ska det ju vara. För man ska inte lita på personer i maktpositioner förbehållslöst.

I vilket fall som helst så råkade jag häromdagen läsa något på nätet om att hans fru är judinna, något som iofs inte betyder något, men som ändå bör utforskas, speciellt som han aldrig sagt något om det tidigare. Klicka på länken och läs mer om saken.

Jag började sedan forska vidare, bla genom att titta på en del filmer på You Tube med Texe Marrs där han ger sin syn på det hela. Marrs, som är en god vän till Jones, vigde vad jag förstår denne och hans fru, och det var ett helt vanligt kristet bröllop! Hör Marrs berätta om saken i denna You Tube video.

En annan sak som jag råkade på häromdagen var att en kollega till Jones, Jeff Rense, öppet anklagat honom för att arbeta för sionisterna, och dessutom påstått att han var inblandad i mordet på Bill Cooper - en man som var en stor amerikansk patriot, och en man som öppet sa att att Jones var en bluff. Hör Coopers minst sagt starka uttalande här. Cooper blev kort tid därefter mördad utanför sitt hem. Hör Jones syn på Cooper. Läs även om Jones relation till sionisterna.

Hade tänkt lägga upp några fler länkar, men då tid är en bristvara så får ni, kära läsare, leta vidare själva. Mitt råd till er alla är ta vara på kunskapen där ni finner den, men att inte lita på någon av dessa personer helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar